COACHING BIZNESOWY dla FIRM
Coaching sprawdza się, gdy:
-
wyniki oceny okresowej wskazują, że u kluczowych pracowników firmy istnieje potrzeba poprawienia poziomu pewnych kompetencji lub efektywności działania;
-
pomimo zdobytej dotychczasowej wiedzy (w trakcie szkoleń, treningów) pracownik nie potrafi wdrożyć jej w codzienną pracę;
-
pracodawca chce zwiększyć umiejętności komunikacji, współpracy, motywację, efektywność, zaangażowanie kluczowych pracowników w firmie.
-
następuje reorganizacja firmy, połączenia działów, przesunięcia pracowników w systemie poziomym na równoległe stanowiska wymagające innych kompetencji;
-
istnieje potrzeba wsparcia managera w efektywności i rozwoju, pomocy w delegowaniu zadań;
-
pracodawca chce zapobiec widocznym syndromom wypalenia zawodowego u pracowników;
-
w organizacji występują konflikty personalne, utrudniające funkcjonowanie kluczowych działów, lub konflikty między kluczowymi dla firmy pracownikami;
-
pracodawca widzi potrzebę nagrodzenia szczególnie efektywnych pracowników poprzez zainwestowanie w ich indywidualną formę rozwoju – coaching.
Efektywność coachingu.
Coaching skupia się na zachowaniach i działaniach – pozwala odkryć w jaki sposób osiągnąć cele biznesowe, wykorzystując silne strony osobowości Klienta coachingu. Rolą coacha jest pomoc w zlokalizowaniu barier i ograniczeń w drodze rozwoju Klienta (pracownika Sponsora) oraz znalezienie własnych rozwiązań i sposobów osiągania celów, w odniesieniu do celu sprecyzowanego przez Sponsora procesu coachingowego.
Strony relacji coachingowej :
W coachingu biznesowym występują 3 strony kontraktu coachingowego:
-
pracodawca lub jego przedstawiciel (np. dział HR), będący Sponsorem coachingu – ustala cele do osiągnięcia podczas procesu coachingowego oraz wskaźniki efektywności tego procesu;
-
Klient coachingu (pracownik) – osoba, która pracuje z Coachem nad osiągnięciem określonych celów. Cele określa Sponsor i akceptuje Klient;
-
Coach, który pilnuje osiągnięcia ustalonych przez Sponsora i Klienta celów coachingowych podczas procesu, stosując takie ćwiczenia, techniki i narzędzia aby te cele zostały osiągnięte.
W coachingu biznesowym to Klient w oparciu o swoje zasoby tworzy rozwiązania, które są dla niego najlepsze. Coach pilnuje, by cel do którego dąży był spójny z celem wyznaczonym przez Pracodawcę.
Korzyści z coachingu biznesowego dla Pracodawcy :
-
wzrost efektywności i skuteczności w wyznaczaniu i osiąganiu celów przez Klienta coachingu;
-
firma wykorzystuje naturalny potencjał swoich pracowników, co wpływa na wzrost motywacji i zaangażowania w pracy, a przez to ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki;
-
poprawa komunikacji i relacji między pracownikami w firmie a także na poziomie relacji przełożony – podwładny;
Korzyści ze współpracy z zewnętrznym Coachem:
Coach spoza organizacji to także:
-
świeże spojrzenie na sytuację, kulturę organizacyjną i przyczyny problemów;
-
patrzenie na każdego pracownika jak na „czystą kartę”;
-
osoba z zewnątrz jest traktowana neutralnie, przypisuje się jej czyste intencje i obiektywność.
Korzyści z coachingu biznesowego dla Klienta ( pracownika):
-
poznanie i wzrost świadomości posiadanych zasobów, stopnia ich wykorzystania i możliwości ich stosowania;
-
wzrost motywacji, efektywności działania, umiejętności podejmowania decyzji, przyjmowania wielu perspektyw przy rozwiązywaniu problemów, wyznaczania i osiągania celów;
-
wzrost satysfakcji z relacji ze współpracownikami.
Sesje coachingowe realizowane są w siedzibie Klienta lub innym dogodnym dla niego miejscu. Obejmują regularne spotkania Klienta i coacha mające na celu pracę na wyznaczonym obszarze coachingu i dążenie do mierzalnych efektów coachingu.
SZKOLENIA OTWARTE
SZKOLENIA DLA FIRM I ORGANIZACJI
MENTORING
LIFE COACHING
COACHING BIZNESOWY dla FIRM